W dniu 27.11.2019 r. , w związku z przedstawionym przez ZDMK opracowaniem „Pomiary, analiza i wytyczne dotyczące rozwiązań z zakresu ochrony przed hałasem dla zabudowy mieszkaniowej w okolicy ul. Lublańskiej w Krakowie” zwróciłam się, w imieniu mieszkańców ulic: L. Nabielaka, K. Ciołkowskiego, M. Jasnorzewskiej i J.P. Woronicza, z poniższym pismem skierowanym do Zarządu Dróg:
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do dokumentacji otrzymanej pismem znak NO.0161.716.2019 z dnia 22.10.2019 r. mieszkańcy ww. ulic zwracają się z prośbą odizolowana w całości ekranem akustycznym projektowanej drogi od ul. Lublańskiej do ul. Woronicza. Jest to zgodne z ich wcześniejszymi postulatami oraz uchwałą Nr XLV / 353 / 2018 Rady Dzielnicy III Prądnik Czerwony z dnia 26.06.2018 r. gdzie § 1 pkt 3: Wnioskuje się o włączenie do planowanej inwestycji wymogu budowy przeźroczystych ekranów akustycznych wzdłuż planowanej drogi KWD 7, (uchwała w załączeniu).
W przesłanym przez ZDMK opracowaniu ekrany zaprojektowane zostały od ul. Lublańskiej do wysokości ul. K. Ciołkowskiego, co będzie skutkować emisją hałasu wgłąb osiedla domków jednorodzinnych, położonych przy ul. J.P. Woronicza, K. Ciołkowskiego oraz M. Jasnorzewskiej.
Istniejąca od ponad 60 lat zabudowa jednorodzinna powinna być chroniona w całości gdyż hałas komunikacyjny generowany będzie nie tylko przez pojazdy poruszające się ul. Lublańską, ale również przez projektowaną ulicę obsługującą planowane trzy 5-kondygnacyjne budynki mieszkalne wraz z usługami w parterze. Pragniemy zauważyć, iż inwestor nie określił z jakiego rodzaju usługami będziemy mieli do czynienia i jaką uciążliwość dla mieszkańców będą generować. Planowane usługi mogą zwiększyć ruch samochodowy nawet do nawet kilku tysięcy pojazdów każdego dnia.
Przedstawiona analiza akustyczna pomija ruch samochodowy generowany przez projektowaną drogę i nie ujmuje go w swoich prognozach odnosząc się tylko do ruchu generowanego przez ul. Lublańską.
Jeżeli inwestor usiłuje wymusić powiązanie drogowe z ul. Lublańską za pomocą odstępstwa od warunków techniczno-budowlanych i specustawy drogowej to prosimy aby dołożyli Państwo wszelkich starań aby nie działo się to naszym kosztem. W naszej ocenie nie ma żadnego interesu społecznego aby takie połączenie drogowe powstało. Ponadto planowane zamierzenie inwestycyjne nie respektuje zasady dobrego sąsiedztwa, właściwego wyważenia interesów zainteresowanych stron i rażąco narusza interesy osób trzecich poprzez negatywny wpływ na zdrowie mieszkańców i obniżenie wartości ich nieruchomości.

Poprosiłam również Zarząd Dróg Miasta Krakowa o odpowiedź na zamieszczone poniżej pytania:
- dlaczego w opracowaniu pn.: „Pomiary, analiza i wytyczne dotyczące rozwiązań z zakresu ochrony przed hałasem dla zabudowy mieszkaniowej w okolicy ul. Lublańskiej w Krakowie” został pomienięty budynek jednorodzinny przy ul. Woronicza 34, który jest również bezpośrednio narażony na hałas z ulicy Lublańskiej oraz projektowanej drogi KDW 7,
- czy przedstawione opracowanie wraz z analizą akustyczną zostało zaakceptowane przez ZDMK oraz czy dokonane zostaną zmiany w uzgodnieniach II i III etapu projektowanej drogi gminnej KDW 7.
W dniu 5 listopada trzymałam odpowiedź:
